7 Aralık 2008 Pazar

Çin Günlüğü - 2


Çin'deki 2. gün ebeveynlerin işi-gücüyle geçti. Daha önce de söylediğim gibi Çin'de çarpık kentleşme yok. Aksine aşırı bir planlama durumu hakim. Öyle ki tüm çanta satan toptancılar şehrin bir bölgesine yerleşmiş ve oraya gittikten sonra hanlar arası ulaşım çok kolay. Küçük küçük dükkanlar haline abartısız binlerce mağaza var.

Mağazalarla ilgili dikkatimi çeken en önemli özellik çalışanlarının %90'ının bayan olması. Valideye sebebini sorduğumda erkeklerin fabrikalarda çalıştığını söyledi. Gerçekten çok çalışkan bir toplum. Mecburlar buna. Çok fazla sayıda dilenci var. En yaygın mesleklerden biri diyebilirim. Sokak satıcıları ve dilenciler çok ısrarcı. Bizim çingeneler onlarla aşık atamazlar, o derece.

Dikkatimi çeken en komik olaylardan biri de 2-5 yaş arası çocuklarla ilgili. Fakirlikten midir yoksa başka sebepten mi bilinmez, aileler çocuklarına bez almak yerine pantolonlarının arka kısımlarını kesmeye karar vermişler. Ortalıkta kıçı başı açık veletler koşuşturuyor anlayacağınız. Ancak henüz işini sokakta görenine rastlamadım. 9 gün daha buradayız, daha neler görürüz kim bilir.

Ayrıca bugün ilk Çin yemeği deneyimimi yaşadım. Bahsettiğim hanlarda saat 12-13 arası yemek saatiyle beraber ağır bir koku da oluşuyor. Bizimkilerin daha önceden tanıdığı bir satıcı bana Çin usulü balık ikram etti. Adamların kültürünü bilmiyoruz. Hem ters bir şey olmasın hem deneme olsun diye kabul ettim. Açıkçası balık olduğunu söylemeseler anlayamazdım. Top top ve sünger gibiydi. Ama tadı kötüydü diyemem. Yediğim şeyin adını da bilebilseydim çok güzel olurdu. Maalesef ki satıcı kadın "fish" demekten daha ileriye gidemedi.

Burada İngilizce bilen bulmak da zor, bilenle konuşmak da. 6'sındaki kardeşim daha çok şey biliyor bu alanda. Çinli ablalara gelirsek de, hakikaten çoğu birbirine benziyor. Bugün 5 tane Lucy Liu, 2-3 tane de Tila Tequila benzeri(düzeltiyorum, aynısı) gördüm. Ancak bu ablalarla ilgili tatil dönüşü ayrı bir post yazacağım. Öyle 2 günlük incelemeyle tüm Çin halkıyla ilgili yorum yapmak olmaz. 10 gün de yetmez aslında ancak,

Yerleşecek halimiz yok ya...

1 yorum:

Haketo Zaman dedi ki...

ben sana yaparım abi bi geleyim de, zaten okulda amerikalıdan çok çinli var. tayvan'a da gidersen havaalanında "kaninya" de çok sevinirler.