18 Nisan 2009 Cumartesi

Edgar Sawtelle'nin Öyküsü - David Wroblewski

David Wroblewski'nin ilk kitabı. New York Times Bestseller olmuş. Arka kapakta Stephen King'in şu sözleri yer alıyor. "Ben uzun bir süre başka iyi bir kitap buluncaya kadar artık okumayacağım. Mükemmel, gizemli ve tatminkar: Bu kitabı alan oyuncular daha zengin bir dünyaya giriş yapacaklardır. Ben onların çıkacakları yolculuğu kısakanıyorum. Ben hayat çok kısa olduğu için neredeyse hiçbir kitabı tekrar okumam. Bu muhteşem romanı tekrar okuyacağım."

Sanırım King ve Wroblewski arasında yakın bir arkadaşlık söz konusu. Pegasus yayınevinden basılan 568 sayfalık kitapta nefeslerin kesileceği, yeni kitap okutmayacak kadar muhteşem bir şey yoktu.

İlk 150 sayfa bir olay olsun diye bekledikten sonra, katili belli bir cinayetin açıpa kavuşturulmasını bekliyorsunuz. Bu adam hiç mi Agatha Christie okumamış acaba? Regina'yı kıskandım doğrusu. 10 Küçük Zenci'yi ilkokul 7. sınıfta okumuştum sanırım. Her saniyesi heyecan doluydu. Toplasan sayfa olarak bu kitabın onda biri etse bile doyuruculuğu bunun on katıydı.

Polisiye roman da bu demek zaten. Her sayfası soluksuz geçen bir zaman dilimi. Olayın geçtiği mekandaki herşeyin ince detayına kadar betimlenmesi zorunlu olan bir kitap değil. Nerde ne var anlatılırken akıcılık kayboluyor. Oysa "Empati"de o denge nasıl da güzel kurulmuştu.

Normalde kitapları tavsiye üzerine okurum ancak bu kitabı rafta beğenip almıştım. Bir daha böyle bir şey yapmamam gerektiğini öğrenmiş oldum. Madem o kadar sıkıldın, niye bitirdin diye soranlara, rica ediyorum ki sormasınlar.

İlk defa bir kitap hakkında olumsuz eleştiri yapıyorum. Bunu yapmak bile hoşuma gitmedi ama başkaları da faydalı kitaplar okusun diye bunu da yapmam lazım. Etiketlerdeki "Kitap Yorumu" bölümünden okuduğumuz bazı kitaplar içerisinden bir seçim yapabilirsiniz...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kitap çok güzel bir kitap yapılan olumsuz eleştirilerin biri bile mantıklı değil.